وبلاگ شخصی پژمان اکبرزاده
Pejman Akbarzadeh Personal blog in Persian
فیس‌بوک / Facebook - تویتر / Twitter - تارنما / Website


۱۳۹۰ بهمن ۱۷, دوشنبه

بیشترمون فقط زِر زِر می‌کنیم

چند روز پیش لینکی پیدا کردم و در فیسبوکم گذاشتم که موزه هنر اوکلاهاما نمایشگاه فرش‌های ایرانی برگزار کرده. در سایت موزه، تیتر زده بودند "فرش‌های شرقی".

به مدیر موزه نامه کوتاهی فرستادم و نوشتم، "دوست نازنین دستتون درد نکنه که این نمایشگاه رو گذاشتین ولی آخه شرق چیه؟! مگه این فرش‌ها همه ایرانی نیستند؟ در شرق که شومپختا کشور هست!... شما هم تحت تاثیر مشکلات دولت‌های ایران و آمریکا هستید؟ ملت و فرهنگ که ربطی به سیاستمدارا ندارن که هر لحظه یه موضعی دارن!" 

امروز نگاه کردم دیدم تیتر صفحه را عوض کرده‌اند و نوشته‌اند Persian Rugs "فرش‌های ایرانی" (لینک). پس یه حرکت کوچیک هم اگر مودبانه و منطقی باشه می‌تونه تاثیر بذاره ولی چه کنیم که بیشترمون جُز زِر زِر هیچ کار دیگه ای بلد نیستیم! و دریغ از کوچکترین حرکت.

بروبکس اوکلاهامانِشین، از دست ندن این نمایشگاه رو که تا ۲۵  مارس برقراره. این هم یک لینک دیگه از روزنامه محلی شهر که درباره این نمایشگاه نوشته. شاد باشین.

۱۰ نظر:

ناشناس گفت...

آفرین به تو که زر زر نمیکنی و مرد عملی . بهتر نبود تیتر مودبانه تری انتخاب میکردی؟

ناشناس گفت...

از نوع حرف زدنت که مثل لاتها حرف می زنی معلومه که دروغ می گی. مرتیکه زر زر کردن یعنی چی آشغال عوضی درست صحبت کن گوشاله بی سر و پا

ناشناس گفت...

salam hamvatane aziz
harkate farghangie shoma besyar ghabele taghdir hast ama fekr nemikonid ke estefade az kalamei mesle "Zer Zer" baraye farde farhikhtei mesle shoma ke ferestadane nameye moaddabanaro pishnehad mikonid shayeste banashe

پژمان اکبرزاده گفت...

نه به نظر من "زِر زِر" بهترین تشبیه برای این افراد هست. این ریا و به اصطلاح ادب دروغین ایرانی رو هم بذارید کنار. ما همش درگیر همین مزخرفات هستیم. اگر صریح بودیم و واقع بین و اهل عمل، کارمون به اینجا نمی کشید.
راستی این دوستمون برای "گوساله" فحش هست که منو "گوساله آشغال" خطاب کرده! "گوساله" موجودی به این معصومی و نازنینی... بگو عزیز به من "گوساله". هر اسمی دلت می خواد بگو. مهم حقیقته که باید گفت و افتخار می کنم بگم.

omid گفت...

موافقم ، واقعیت اینه که خیلی از ما فقط زر زر میکنیم و حتی کونشو نداریم یه کاره کوچیک واسه مملکت بکنیم ، یه کاره عملی
درود بر شما
پ.ن : ملت شهیدپرورم مثل همیشه اصل قضیه رو ول میکنن میچسبن به حاشیه

ناشناس گفت...

هموطن عزیز، من معمولا فقط خواننده هستم و کمتر مینویسم ولی از جوابهایی که برای شما نوشته بودند اول تعجب کردم و بعد احساس کردم بی انصافیست اگر برایتان ننویسم. البته درست است که عنوان انتخابی شما هم اصلا مودبانه نبود، ولی جوابهایی که نوشته بودند هم کم از عنوان انتخابی شما نمی آورد که هیچ، مات و متحیر مانده بودم که چطور کسی که خود مودبانه نمی نویسد از طرز نگارش و ادبیات شما انتقاد می کند. به هر حال با وجود اینکه عنوان شما را نپسندیدم، ولی بر خود واجب دانستم از شما برای حرکت با ارزشتان در جهت اصلاح عنوان نمایشگاه تشکر کنم. با امید به روزی که هر یک از ما منتقد خود باشیم و بتوانیم ایران را شکوهمند و مقتدر به دیگران معرفی کنیم. رویا

ناشناس گفت...

زر زر یعنی کاری که اکثر ایرانیها میکنن

بهنام گفت...

دقیقا! این روزها همه زر زر میکنن شما چطور؟!

کرامت گفت...

پژمان جان، من خیل وقته دلم می‌خواد بهت بگم یه کم بیشتر رعایت ادب بکن. رک گویی یک چیزه رعایت ادب یک چیز دیگه. ولی‌ اینقدر پر انرژی و فعال هستی‌ که دلم نمیاد. کار فرهنگی‌ مخاطب فرهنگی‌ داره حتا اگر مخاطب لمپن باشه باز هم توقع میکنه یک کار با ادب ببینه. یعنی می‌خواد ببینه اونی که دستش به قلم رفته با ادبه و از یک سنخ دیگه غیر از خودش حرف میزنه.

البته باهات موافقم که ما ایرانیها بیشتر اهل حرفیم و نظر تا عمل. فقط داد می‌زنیم من آنم که رستم بود پهلوان، غر زدن هم لازمه فرهنگمون شده. یک نمونه ساده میلیونها ایرانی‌ خارج از کشور هستیم همه هم مدعی مخالف حکومت ولی‌ حاضر نیستیم ماهی‌ یک بار شنبه یا یکشنبه فقط یک ساعت وقت بذاریم برای اعتراض به حکومت. و الا جنبشی که ۲ سال پیش شروع شد هنوز هم در خارج ادامه داشت. اینجا که دیگه کسی‌ نمیتونست سرکوب کنه.

ناشناس گفت...

اه، پژمان گوزوو... ببخشید زر زر میکنم، شما هم که عکس این فرشو همینجوری چپ وچوله گذاشتی.
از اون آمریکاییها یاد بگیر، عکس رو توی فتوشاپ فلیپ هوریزنتال کن که خطش هم خونده بشه.