وبلاگ شخصی پژمان اکبرزاده
Pejman Akbarzadeh Personal blog in Persian
فیس‌بوک / Facebook - تویتر / Twitter - تارنما / Website


۱۳۹۰ فروردین ۱۰, چهارشنبه

ویدئوی نایابی از کنسرت نوروزی ستار در رویال آلبرت هال، ۱۹۸۶

در سال ۱۹۸۶ ظاهرا برای نخستین بار در یک تالار جهانی، یک کنسرت موسیقی پاپ ایرانی برگزار شد. کنسرت نوروز ۱۳۶۵ در رویال آلبرت هال لندن که هایده، ستار و مرتضی در آن خواننده بودند.

برای اجرا یک ارکستر حدوداً پنجاه نفری سازماندهی شده بود که فرنوش بهزاد، تنظیم و رهبری ارکستر را به عهده داشت. ویدئوی نایابی از اجرای ستار در این برنامه در آرشیو داشتم که ترانه «همسرم» را خوانده است.

در روزهای نوروزی، حیفم آمد که شما را در تماشای این بخش از این کنسرت نوروزی با خودم سهیم نکنم. ویدئو را در یوتیوب بارگذاری کردم.

فکرم این است که شاید اگر اجراهای بهتر را از راه یوتیوب و دیگر شبکه های اجتماعی در اختیار مردم بگذاریم، سطح سلیقه و پذیرش شاید کمی بالاتر رود و دیگر هر آشغالی پخش شد را نپذیرند. یک پیشنهاد برادرانه و دوستانه هم به دوستانی که ویدئوهای قدیمی را زحمت می کشند از آرشیوهای قدیمی روی یوتیوب در اختیار مردم می‌گذارند: دستتان درد نکند ولی لطفا اینقدر آرم و نشانی وبلاگ تان را روی این عکس ها و ویدئوهای زبان بسته نچسبانید! ارث پدرتان که نیست، وظیفه ما فقط ثبت، حفاظت و در اختیار گذاشتن آنها برای مردم است به عنوان بخشی از میراث گذشته.  نوروز بر همگان خجسته!





هیچ نظری موجود نیست: