وبلاگ شخصی پژمان اکبرزاده
Pejman Akbarzadeh Personal blog in Persian
فیس‌بوک / Facebook - تویتر / Twitter - تارنما / Website


۱۳۸۹ اسفند ۱۷, سه‌شنبه

همش شد حقوق زن! حقوق زن! حقوق مرد چی؟!

همه  جا صحبت از حقوق زنه! هشت مارس هم که دیگه هیچی! یکی این وسط از حقوق مردهای بدبخت هیچی نمیگه. یه مثال دم دست این بَرو بَکسِ بینوا توی ایران که هزار تا سکه مهریه می کنن. فرداش خانوم میره میذاره اجرا. پس فرداش هم میره سراغ یکی دیگه و..و..و...

جامعه بیماره بالام جان! شرمنده ولی سیستمی که قوانین عجیب غریب واسه زن می ذاره که شوهرش بیات اجازه بده تا بره مسافرت یا اینکه تنهایی بهش توی هتل اتاق نمی دن، این سیستم رو باید بِشاشی بهش سیفون رو هم دو سه بار بکشی + بوگیر خیلی قوی برای فضا.

همین سیستم داغون پدر مرد رو هم درمیاره با این سیستم مهریه خانمان برانداز و خرج مراسم و کار از صبح تا شب و بدبختی.
من در دادگاه خانواده در ایران، مردهای بسیاری را دیده ام که به دلیل نداشتن توان پرداخت مهریه با دستبند و پابند از زندان به دادگاه آورده اند! جامعه به هیچوجه وضعیت عادی ندارد! چه برای مرد چه برای زن.
من نمی دونم دوستان فعال برای حقوق زن حاضرن بیان اعلام کنن که مهریه بی مهریه ولی جایگاه و حقوق برابر در جامعه؟! واسه این چطوره یه کمپین؟ فکر می‌کنین زنان در ایران چقدر از این ایده پشتیبانی می‌کنن؟ فکر کنم فکر کردن بهش هم غم انگیز باشه!

سیستم سنتی فاسد مزخرف در ایران پدر همه رو درآورده نه فقط زن. هیچی سر جاش نیست ولی خب زنی که حتا نمی تونه سرش رو در هوای باز باد بده بیشتر در فشاره. این قبوله!

هیچ نظری موجود نیست: