وبلاگ شخصی پژمان اکبرزاده
Pejman Akbarzadeh Personal blog in Persian
فیس‌بوک / Facebook - تویتر / Twitter - تارنما / Website


۱۳۹۱ مهر ۲۴, دوشنبه

یکی از جفنگیاتی که از برخی ایرانی‌های مقیم خارج می‌شنویم

یکی از جفنگیاتی که گاهی از برخی ایرانی‌های مقیم خارج می‌شنویم می‌دونید چیه؟!

اینکه تا یکی بهشون میگه باید فعال باشیم، حرکتی کنیم برای ایران ... یا اینکه ازشون انتقاد می‌کنی که چرا بی‌تفاوت هستن به شرایط ایران، برمی‌گردن بهت می‌گن: «شما اگر خیلی دلت می‌سوزه برو ایران» !!!

انگار اینکه یک نفر بخواد برای کشورش مفید باشه حتما لازمه‌اش اینه که در داخل ایران باشه و اگر خارج باشه ایران رو دوست نداره!
پس مثلا به پروفسور احسان یارشاطر - سردبیر دانشنامه ایرانیکا در نیویورک - بگیم آقا اگر می‌خوای کاری بکنی پاشو برو ایران، چرا آمریکا هستی!! یا مثال‌های متعدد دیگه.

حالا جالب اینجاست که تا یک ایرانی هم روی تلاش خودش به یک جایی می‌رسه در خارج همه می‌گن بهش افتخار می‌کنیم و از این حرفا ! با این حساب مثلا به انوشه انصاری که تمام دنیا خبر تور فضاییشو کار کردن بگیم: «خانوم پاشو برو ایران اگر می‌خوای فعال باشی و تلاش کنی واسه ایران» !!

یک عده از ما انگار فقط دنبال حرف جفنگ زدن می‌گردیم که تنبلی و بی‌تفاوتی خودمون رو توجیه کنیم. لااقل میشه سکوت کرد اگر پاسخی برای گفتن نیست !

۱۰ نظر:

ناشناس گفت...

بیا برو بابا

ناشناس گفت...

بنظرم بیچاره ترین و بدبخت ترین و جفنگ باف های ایرانی همین بالابرهای سایت اجاره ای بالاترین هستند. من زیادخوش بین هستم به خاطر اینکخ در چنین آدمهای نه تنها تولید علم وتحرکی صورت نمی گیره بلکه پتانسیل شون را صرف درگیرشدن باهم دیگر و آسمون ریسمون بافتن گروهگ چند نفره شون رامی کنند.

ناشناس گفت...

دوست گرامی،همون ایرانی که شما میفرمایید،وقتی پناهنده میشه،داد و فریاد که اگه برگردم ایران اعدام میشم و و و ..،اما همنیکه اقامت رو گرفت،هنوز مجر اقامتش خشک نشده رفته سفارت تو صف دریافت پاسپورت و بلیط هواپیما برای مسافرت به ایران،که برای هموطناش پز بده و کمی با لهجه فرنگی صحبت کنه که بله من از خارج اومدم.کجای کاری بابا ایرانیها خیلی کم دارن.

نیما گفت...

البته بستگی داره که گوشات جفنگ بشنوه ؛

- در کل این حرف و خواسته به همون اندازه مسخرست که شنیدن همچین جوابی واسه شما مسخره جلوه کرده ؛ تو نگاه اول این خواسته این منظور رو میرسونه که برگردیم ایران و اونا هم تو نگاه اول اون جواب رو میدن اگه انتظار جواب دقیقتر رو داری باید حرفت رو بهتر بگی یا کاملتر توضیح بدی ؛ اینجا تو ایران انقدر مشکلات هست (مشکلات روحی - روانیش بیشتر اذیت میکنه ) که کسی که پاشو میزاره خارج از اینجا ، تحملشو نداره که دوباره به همون مسایل بخواد فکر کنه و احتیاج به یه آرامشی داره که بتونه خودشو بازیابی کنه ؛

در کل با حرفت موافق نیستم - شما باید بهتر صحبت کنی تا جواب بهتری بگیری ؛

ناشناس گفت...

اگر خیلی منطقی نگاه کنیم متوجه میشیم که بیشتر پناهندگان نسل دوم انسانهایی فرست طلب هستند که با صد جور دروغ بخاطر یک پاسپورت و یک لقمه نان فرار کردند که یک شبه صاحب هویت فرنگی بشوند !!!متاسفانه از اینها جز به مخاطره انداختن ارزش ایران و ایرانی کار دیگری بر نمیاد . فقط افرادی که با دلیل محکم و درست به اینجا آمدند میتوانند در شرایطی خاص قدمی در جهت ایران آزاد بر دارند. خیانت این چنین افراد بی هویت که نه ایرانی هستند نه از هیچ ملت دیگر در تاریخ ثبت خواهد شد و خوشبختانه این افراد هیچ جایگاه خاصی نه در ایران و نه در اینجا دارند . و روزی که ایران آزاد شود این افراد وجود برگشتن به ایران را ندارند و در حسرت هویتی که نداشتند در غربت به زباله دان تاریخ میپیوندند.

سارا گفت...

به نیما :
کسی که به دلیل مشکلات (به قول شما روحی - روانیش که بیشتر هم اذیت میکنه ) پاشو از ایران میزاره بیرون ، غلط میکنه دوباره و چند باره و بارها بر میگرده به جایی که تحمل فکر کردن بهش را نداره ... اتفاقا پژمان خیلی هم درست این موضوع را مطرح کرده است . حالا هر کی داره از این حرف پژمان میسوزه به قول احمدی نژاد آب را بریزه اونجا که میسوزه !

ناشناس گفت...

اقای پژمان من چون تو بالاترین نیستم اینجا جوابتو میدم. من 6 ساله که بیرونم. پناهنده هم نیستم. شما با ایرانیایی حرف زدی که حتما خودشون کلی مشکل دارن و نمی خوان در گیر بشن. ولی جهت اطلاعت هر وقت ایرانیای بیرون حرفی زدن و کاری کردن امثال تو از ایران گفتن شما که هر شب میرین دیسکو و هر شب مستین و هر شب با یه دختر می خوابین برای ما نسخه ندین. ما هم گفتیم حالا که آش نخورده دهن سوخته شدیم بزار به همون دیسکو و مشروب و دختر هر شبه سر گرم باشیم و برای شما ایرانیان عزیز داخل که دنبال آرمانهای امام راحل هستین تجویز نکنیم. هر وقت شما تو ایران انگشتت رو تکون دادی ما تو خارج برات خودمون و جر میدیم. فعلا تو صف دلار و سکه و مرغ باش که خربوزه آبه. قربونت. عباس

hamedfrt گفت...

پژمان عزیز، من فکر نمی کنم روش درست ژورنالیستی باشه که یک تیتر این چنینی بزنی و همه رو به یک چوب بزنی، حداقل می تونی استثنا هم قائل بشی نه مثل خانم (بیمار روانی) شادی صدر که همه مردها رو بطور مطلق متجاوز می دونه و انگشت بکن !! بعضی ها واقعا حقشون هست که این جمله "اگه راست می گی برو اونجا" رو بهشون گفت، یک مثال واقعی می زنم: در همون روزهای اول بعد از انتخابات، دوستی به من زنگ زد و گفت که "یکی از کانال های تلوزیونی هلند می خواد برنامه ای بسازه و من (یعنی ایشان) و چند نفر دیگه می خوایم بریم جلو دوربین و بگیم که می خوایم بریم ایران و در کنار مردم ایران باشیم، تو هم می آی؟" گفتم فرض کن همون خبر نگار همونجا بهت بگه که "بلیط سفر شماها با من، برای کی بلیط بگیرم؟ " اون موقع چی می گی بهش؟ وقتی تو رو در تلوزیون نشون بدن که می خوای بری ایران و بر علیه حکومت تظاهرات کنی که پات رو تو فرودگاه نگذاشته می گیرنت و چوب تو آستینت می کنن، واقعا می ری؟ کمی فکر کرد و گفت نه !! در عین حال، دوستی دارم که در همون روزها یک ترم مرخصی گرفت و رفت ایران، تظاهراتش رو هم کرد، باتومش رو هم خورد و بعد برگشت. آیا نمی شه به این کسانی که فقط و فقط در حد ادعا و گزافه گویی دست همه رو از پشت بستن گفت که"اگه راست می گی واقعا برو ؟" به بعضی ها می شه گفت که لایقش هستند و به بعضی ها نه، چون واقعا بعضی ها در خارج از ایران وجودشون مفید تر هست که من و تو و بقیه هم می شناسیمشون. نوشته تو در یک حدودی درست هست ولی قابل تعمیم دادن به همه نیست. امیدوارم این انتقاد من رو به عنوان توهین تلقی نکنی، حس کردم باید چیزی رو که فکر می کنم رو برات بنویسم، پاینده باشی

ناشناس گفت...

توجیه درسته نه توجیح

ناشناس گفت...

دوست عزیز ممکنه شما جفنگ بشنوی ولی دیگران کمتر جفنگ گفتن
خیلی از اونایی که بهشون این جوری لکه ی ننگ میچسبونی، قبل از تو و حتی قبل از پدر و مادر تو خیلی کارا واسه ی ایران انجام دادن و وقتی از ایران دست شستن که مجبور شدن بین زندگی اشون و یه مشت زیرآبزن نون به نرخ روز خور به اسم ایرانی!! یکی رو انتخاب کنن
ایرانی هایی که مثل شما،‌ از ننه و بابا قهر کردن و شدن روشنفکر
ایرانی هایی که هر جور به نفعشون باشه عمل میکنن و میگن گور بابای بقیه
فقط وقتی صداشون در میاد که خودشون تو وضعیت وخیم قرار بگیرن
خیر سرتون با این روشنفکریتون
این قدر مهملات به خوردتون دادن که نمیدونید چه جوری بالا بیارید، یه مشت درگیر آواره که فقط زور زمان میتونه نسلشون رو منقرض کنه و آینده ی بعید این مملکت فنا شده رو نوید بده
در بهترین حالت، امثال شماها بسیجی ها و سپاهی های حکومت بعدی هستید