وبلاگ شخصی پژمان اکبرزاده
Pejman Akbarzadeh Personal blog in Persian
فیس‌بوک / Facebook - تویتر / Twitter - تارنما / Website


۱۳۸۹ آبان ۲۶, چهارشنبه

چشمامونو باز کنیم و اینقدر پول در مکه نریزیم !



من هم به خدا طرفدار دوست بودن کشورها هستم و صلح، ولی آخه آدم اُسکُـل که نیست که! چشمامونو باز کنیم. بیشتر این کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی به خون ما تشنه هستن. 

عربستان بر پایه یک سیاست بسیار زیرکانه و در عین حال مزورانه در حال کسب درآمد سرشار و خندیدن به ریش همه ماست. از یک سو متحد آمریکا و از یک سو رهبران جهان عرب و قبله مسلمانان جهان! 
عربستان سعودی یکی از بزرگترین منابع مالی و تسلیحاتی جنگ هشت ساله عراق علیه ایران بود. جنگی که صدها هزار نفر از برادر خواهرای ما توش کشته شدن.

یادم نیست تیم فوتبال کدوم کشور گوگولی مگولی خلیج فارس بود که وقتی برنده شد به نشونه پیروزی امت عربی و توهین به ایران، پرچم عربستان سعودی رو گرفت بالا، دور زمین چرخید. همه تلاش می‌کنن اسم خلیج فارس رو عوض کنن؛ جزیره‌ها رو از ایران بگیرن. فاشیستی‌ترین برخوردها رو با ایرانی‌ها در مسافرت‌ها می‌کنن بعد، سالی هزاران ایرانی پا میشه میره حج و اینهمه پول می‌ریزه تو حلق عرب‌ها!

مگه در اسلام  گفته نشده «خدا از رگ گردن به آدم نزدیکتره»؟ - پس چرا این همه راه میرین مکه؟
مگه در اسلام گفته نشده «اگر همسایه‌ات گشنه باشه حج‌ات قبول نیست»؟ - این همه گرسنه و فقیر در ایرانه!

یه ذره عقلامونو به کار بندازیم. این بساط حج و این چیزارو عرب‌ها انداختن که هر سال یه خروار پول وارد مملکتشون بشه. چون کشورشون هیچی نداره که مردم به خاطرش پاشن برن. ما هم بدون یه ذره فکر کردن، دقیقا همون کاری که اونا می‌خوان رو انجام میدیم! این همه گرسنه تو کشور خودمون، این همه نیازمند... تخته کنید این بازار مکه رو! پول خرج ملکت خودمون کنیم که به جز خودمون هیچی به فکرمون نیست. سال 1987 هم که خمینی ملت رو خر کرد توی حج، سیصدتاشونو به کشتن داد!
آگوست 1987 کشته شدن چهار صد نفر (سیصد ایرانی) در تظاهرات «برائت از مشرکین» در مکه

ایران یه گنج هست. وقتی بیاین ازش بیرون بیشتر به این حقیقت پی می‌برین. ولی دریغ که ما قدرشو نمی‌دونیم و مفت مفت داریم از دستش می‌دیم. با منفعت طلبی‌های شخصی، با ناآگاهی و بیسوادی و یک حکومت مغولی که البته از مریخ نیامده.
منظور من این نیست که با حج نرفتن ما و قطع شدن یه بخش قابل توجه درآمد سعودی‌ها از ایران، وضع کشورمون درست میشه. ولی هر یه گوشه کار رو که سعی کنی مهمه و در نهایت روی کل شرایط تاثیر می‌ذاره. 

یک اندیشه بسیار نادرست و منفی در بین ما ایرانی‌ها هست که می‌گوییم هیچ کاری نکنیم چون مشکلات بزرگتر داریم!! خب مشکل بزرگ از کجا حل می‌شه؟ از حل کردن مشکلت کوچیک.
 
بر پایه تازه‌ترین آمار، بیش از یکصد هزار ایرانی برای حج به مکه رفته‌اند. نفری حتا دویست دلار هم خرج کرده باشند در جمع می‌شود بیست میلیون دلار! خدایا حداقل بیست میلیون دلار برای تویی که از رگ گردن نزدیک‌تر و در قلب هستی و نه در بین چهار تکه سنگ در مکه

هیچ نظری موجود نیست: