وبلاگ شخصی پژمان اکبرزاده
Pejman Akbarzadeh Personal blog in Persian
فیس‌بوک / Facebook - تویتر / Twitter - تارنما / Website


۱۳۹۱ اسفند ۲, چهارشنبه

دندان عقل کشیده شده از زاویه های گوناگون !

پس از نیم ساعت تقلا، دکتر فروهنده دندان عقل مرا بیرون کشید :)
 به این مناسبت از زوایای گوناگون ازش عکسیدم تا شما هم حال کنید 
احساس می کنم فکم سبک تر شده و بهتر برای وِر ور کردن! :)
___________
 :) Finally after 30 minutes struggling, Dr Forouhandeh pulled out my Wisdom tooth





۷ نظر:

ناشناس گفت...

این دندان سالم را کدام دکتر بی انصافی کشیده؟
دندان عقل برای ساختمان کل فک یکی از دندانهای بسیار ضروری است. اکثر پزشکان متخصص تا حد امکان این دندان را درمان میکنند برای حفظ آن.
آنچه که در عکس من دیدم این دندان هنوز ریشه سالم دارد.
مراقب باشید. یا حداقل برای درمان دندانهایتان با پزشک متخصص دیگری مشورت کنید. وگرنه در هلند بخاطر هزینه بالا دندانپزشکی به جای درمان دندانها مجبور می شوید همه را بکشید.
چون هزینه کمتر است!

ناشناس گفت...

عجب دکتر خری بوده کسی که این دندون رو کشیده. اینکه فقط تاجش پوسیده و ریشه اش کاملا سالمه! فردا که بقیه دندونهات لق شد دیگه فکر نمیکنی فک ات سبکتر شده

kavehmb گفت...

خدا را شکر همه ی ایرانی ها دکتر دندان پزشک هستند!
دندان عقل را به خاطر فشاری که به فک وارد میکنه و همچنین به خاطر غیر قابل دسترس بودن برای شستشو که باعث پوسیدگی دندان مجاور و التهاب لثه میشود میکشند!

kavehmb گفت...

خدا را شکر همه ی ایرانی ها دکتر دندان پزشک هستند!
دندان عقل را به خاطر فشاری که به فک وارد میکنه و همچنین به خاطر غیر قابل دسترس بودن برای شستشو که باعث پوسیدگی دندان مجاور و التهاب لثه میشود میکشند!

Unknown گفت...

moteasefaneh irani ha dar hameye zamineha ehsase takhasos mikonan! lotfan ghabl az inke nazar bedid hadeahal chand ta maghaleh bekhonid ye tahggigh bokonid bad nazar bedid! dandane aghl yek dandane non-functional hast ke dar sorate ijade har no eshkal bayad blafasere keshide beshe!

ناشناس گفت...

من ناشناس اول هستم.
نظری که نوشتم نظر شخصی نبود. موردی بود که برای خود من و چند نفر از نزدیکانم پیش آمده بود. و من هم نظر پزشک متخصص را نوشته بودم.

تا آنجایی که من اطلاع دارم( مشورت متخصص) دندانی که ریشه سالم دارد آنهم ریشه های قوی و محکم و پوسیده گی و اشکالی ندارد صد درصدfunctional.است
یعنی وظیفه جویدن و محافظت از فک را انجام میدهد.و تا آنجایی که من اطلاع دارم پزشکان نسل قدیم اعتقاد داشتند دندان عقل بی دوام است. خواهر من درسن بالای60 با دندان تعمیر شده و روت کانال شده عقل هنوز این دندان برایش قابل استفاده است.
ضمنا اگر مقاله علمی دارید در این زمینه لطفا لینکش را بگذارید با کمال میل نظرات و تحقیقات دیگر را خواهم خواند. با تشکر.
و در جواب دوستی که گفته بودند بخاطر غیر قابل دسترسی به شستشو این دندان را میکشند.دلیل عجیبی بود. با این دلیل بهتر نیست تمام دندانها رابکشیم و نیازی به شستن نداشته باشیم؟

ناشناس گفت...

دندان عقلی که فانکشن نداره ارزش خرج کردن نداره