دیروز در لاهه تظاهرات بود. تظاهرات سوریها در اعتراض به پشتیبانی حکومت ایران از بشاراسد. تعداد اندکی از ایرانیان مقیم هلند هم در این راهپیمایی شرکت کردند (لینک)
یکی از آشنایان که خود را فعال سیاسی معرفی میکرد و مدت کوتاهی است که از ایران به هلند آمده در همه گردهماییهای اینچنینی شرکت میکرد و حتا در یکی از آنها سخنرانی هم کرد.
از دوستی پرسیدم "فلانی در برنامه شرکت نمیکند؟"
گفت به او تلفن زدم که آیا به تظاهرات میآیی؟ و او در پاسخم گفته: «مگر خَرَم در تظاهرات شرکت کنم؟ من که جواب اقامتم را گرفتهام» !
این نمونه البته اصلا نادر نیست. ولی در بیرون از مرزهای اینجا و به ویژه در ایران بسیاری از وجود چنین مسایلی بیخبرند. نوشتم برای آنها. دیروز تنها به عنوان یک انسان، عرق شرم بر پیشانیام نشست...
خدا بزرگ است؛ اگر خدایی وجود داشته باشد!
خدا بزرگ است؛ اگر خدایی وجود داشته باشد!