وبلاگ شخصی پژمان اکبرزاده
Pejman Akbarzadeh Personal blog in Persian
فیس‌بوک / Facebook - تویتر / Twitter - تارنما / Website


۱۳۹۶ تیر ۶, سه‌شنبه

سفارت جمهوری اسلامی در برلین: از سازماندهی ترور تا برگزاری همایش تاریخی!

در فیس بوک صفحه ای به نام بیبلیوگرافیا ایرانیکا وجود دارد که آنرا بسیار دوست دارم و دنبال می کنم به دلیل پوشش رویدادهای مربوط به پژوهش‌های ایرانی در مراکز گوناگون. امروز اما خبر برنامه ای را در آن خواندم که شگفت زده‌ام کرد:
برگزاری یک همایش درباره ایران در زمان قاجار به کوشش سفارت جمهوری اسلامی در برلین !

لینک خبر در سایت بیبلیوگرافیا ایرانیکا 
من حقیقتا آگاه نبودم که ما دارای چنین حکومت فرهنگدوستی شده‌ایم. سفارت جمهوری اسلامی در برلین که در گذشته‌ای نه چندان دور سازمان دهنده ترورهای هولناک مخالفان دولت ایران در رستوران میکونوس بود اکنون خود را به عنوان برگزار کننده همایش های فرهنگی و دانشگاهی معرفی می کند.
از بابت تلاش سفارتخانه‌های ایران در خارج برای ارائه یک چهره فرهنگدوستانه از دولت در خارج جای شگفتی نیست؛ آنچه مایه تعجب است بی تفاوت چهره‌های دانشگاهی به این موضوع و مشروعیت بخشیدن به این تلاش‌های بیشرمانهء دولتی است. آیا صرفا دعوت شدن به یک همایش در برلین و پرداخت هزینه‌های آن از سوی سفارت، ارزش نادیده گرفتن پیشینه تروریستی سفارت جمهوری اسلامی در برلین را دارد؟ چه ساده قُبح همه چیز در حالِ ریختن است...
خوب است که شرکت کنندگان در این برنامه این را از خود سوال کنند. آن هم در شهری چون برلین. من این موضوع را در کامنت کوتاهی در فیس بوک بیبلیوگرافیا ایرانیکا نوشتم که سریعا از سوی مسئول صفحه پاک شد!
-------
 I just read on Bibliographia Iranica that Islamic Republic Embassy in Berlin has organized a conference on Qajar Persia. I am quite surprised that how the scholars are going to participate in this event 



 and give legitimacy to IR government with their presence. The Embassy of the Islamic Republic of Iran in Berlin which is responsible for various crimes (eg. Mykonos restaurant assassinations in Berlin) are now trying to present a cultural image of itself by organizes academic conferences!. That would be great the speakers at this conference in Berlin think about this issues as well... I posted a comment on this matter to the Facebook page of Bibliographia Iranica but the admin immediately removed that. 

هیچ نظری موجود نیست: